Форум Земя назаем

Суровоядство => Витамини и минерали => Темата е започната от: cherry в 20-04-2016, 20:47:45



Титла: Витамини и минерали-небходими дози
Публикувано от: cherry в 20-04-2016, 20:47:45
Здравейте,приятели,
опитвам се да открия необходимите за организма дневни дози витамини и минерали.
Оказа се,обаче че в нета има свръхниски или свръхвисоки дози.Може ли да дадете достоверна информация за това.Ето например два линка с абсолютно различни дози:
http://nanocom-bg.com/test/index.php?option=com_content&task=view&id=229&Itemid=40
http://health-niki.blogspot.bg/2009/12/blog-post_8616.html
В единия линк дозите са например 2-3мг за елемент,а в другия са 100-200мг. ??? ??? ???


Титла: Re:Витамини и минерали-небходими дози
Публикувано от: Тихия в 21-04-2016, 00:04:14
Няма нужда от това. Храни се правилно, а другото остави на природата. Тя знае по-добре.


Титла: Re:Витамини и минерали-небходими дози
Публикувано от: cherry в 21-04-2016, 08:30:27
Няма нужда от това. Храни се правилно, а другото остави на природата. Тя знае по-добре.
Да,прав си.Но аз се зачудих защо стойностите са толкова противоречиви при различните източници.Но всъщност отговора е още в началото на първия линк:
"В тази секция ще намерите таблица с необходимите количества храна, която трябва да приемете, за да получите дневната си доза от конкретен витамин или минерал. Но, не забрявайте, че ..." Съвременните изследвания за съдържанието на храните са доста тревожни. Например, полезните вещества, които хората преди са получавали от 1 ябълка, днес, за да ги получите, ще са ви нужни 15 ябълки."


Титла: Re:Витамини и минерали-небходими дози
Публикувано от: Vov в 21-04-2016, 20:57:55
Сега, дали са точно 15 ябълки, докато не кажат съвсем точно и подробно КАК са ги определили... не вярвам.
Но, за да не се налага да премиламе непосилни количества плодове и зеленчуци, можем да изцеждаме сокове от тях - хем ги усвояваме много по-лесно, хем торовете остават в изхвърляните пулпи/боклуци.

И, да не забравяме, че освен количеството витамини, ензими и минерали, които приемаме, във възстановяването и поддържането на здравето ни на достатъчно високо ниво участват още много фактори. Подробно обсъждани в темите на този и други форуми.  :flower:


Титла: Re:Витамини и минерали-небходими дози
Публикувано от: бате Бино в 24-04-2016, 11:34:32
cherry, душко, стойностите са противоречиви, защото , както обикновено  - авторите са копнали оттук оттам набързо, колкото да си закърпят темата , с която да спечелят простодушни и доверчиви клиенти   tooth

Чак сега погледнах линковете , които си дала,  понеже ме нямаше.
Не съм ги разглеждал подробно, но и от малкото , което видях, разбрах, че няма смисъл да се губи време с това.

Първите, от "наноком", явно са съвсем далеч от истината , за вит.С дават 80 мкгр. дневна доза. Това е дозата, която е необходима за ДА НЕ УМРЕШ. Но ЗА ДА СИ ЗДРАВ,  е нужно 1.5 гр. вит С.  При активни натоварвания - 2 гр. При пушачи ( които са в тотален перманентен недостиг) - 3 гр!  

Вторият линк, материалът на диетоложката  е малко по-достоверен.  
1. За пушачи тя препоръчва 1гр. витС. , това е малко.
2. За хора с "непоносимост към млечни", тя дава завишена доза калций ! Тоест, тя си вярва, че млечните  са добрият източник на калций  tooth tooth  Явно е завършила през 80те години и не си е опреснявала скоро знанията.. :)
Освен това , не е споменато , че калцият трябва да се ВГРАДИ в костите, за да има откъде да се подръпва по време на климакса.. Но това вграждане се случва САМО при голяма физическа активност! Ако я няма - организмът преценява , че няма защо да се хаби да вгражда , след като така и така се очертава лежачка на дивана :)   НА алкално-киселинният проблем също не е обърнато подобаващото внимание. А б и трябвало, след като авторът е диетолог.. За магнезият, вит.Д, силицият, както и на добре работещата щитовидна жлеза - също не е отредено място, а без тези условия калций - нема!
3. Желязо. Тя препоръчва добавяне на желязо. Това е абсурд! Желязо не се добавя! Организмът много лесно се запасява с необходимите му минимални дози. Желязо се добавя само при кръвозагуба - катастрофи, операции, скрито кървене, както и при патологичен цикъл при жените , когато има по-силно от нормалното кървене. ( това го е упоменала)
4. Анемия не се лекува с желязо  tooth Това  са стари догми.. Проблемът при анемията ( малокръвието ) е загуба на хемоглобин. Само че той се губи не защото няма желязо, а защото го ядат вътреклетъчни паразити. Хемоглобинът се възстановява прекрасно с хлорофил ( който има същата белтъчна молекула , само че свързващият агент не е желязо , а магнезий) + вит.B12. Като предварително , обаче , е направено яко противопаразитно прочистване! Не го ли направим, "добавянето" на желязо продължава с години. Защото причината за неговата уж липса си остава - нашествениците.
5. Йод , гледам , че също не е споменят. А е много важен!
6.Източникът на минералите и витамините също не е разгледан. Значи според диетоложката е все едно дали ще пием хапчета, или ще ядем натурални храни . :)
Та такива ми ти работи, Чери, айде да бегам, че трябва да си правя пестото от кориандър и левурда.  :Appetit_17:
 
Аз съм на мнението на Тихия - и цял ден да смятаме , не можем да се оправим с тези дозировки  tooth, но организмът може. При определени условия де :)
Обаче ако ги няма тези условия, ще се наложи да добавяме това-онова , няма как. Но поне да е от натурални източници.